Srovnávače cen: vše, co by měl vědět každý majitel e-shopu
Jen těžko byste hledali někoho, kdo nikdy v životě nepoužil Heureku nebo Zboží.cz. Právě tyto online služby patří mezi srovnávače cen (nebo také “vyhledávače zboží”). Uživateli nabídnou výsledky podle jeho vyhledávání (nebo podle vybrané kategorie) a vyhodí mu všechny nabídky e-shopů, včetně těch nejdůležitějších informací o produktu a ceny jednotlivých prodejců. Proces, který je poměrně jednoduchý pro nakupující zákazníky, se stává trochu komplikovanějším, když stojíte na druhé straně – pomoct vám může ale ještě více.
Jak fungují srovnávače cen z pohledu e-shopu? Jak vybrat správný srovnávač, na kterém své produkty inzerovat? A co jsou věci na které byste si měli dát pozor, pokud chcete, abyste díky srovnávačům získali co nejvíce objednávek? Tento článek vám dá všechny odpovědi, které potřebujete znát, abyste mohli využít srovnávače cen naplno.
Pro koho jsou srovnávače cen nejlepší?
Dnes už využívá podobnou službu většina e-commerce obchodů – a pro většinu z nich jde o ziskovou investici. Existuje ale pár výjimek, pro které nejsou srovnávače tím nejideálnějším marketingovým kanálem. Naštěstí není těžké poznat, zda jste jedním z nich.
Vyhledávače zboží fungují nejlépe pro prodejce, kteří nabízejí produkt, jenž není zcela unikátní; jde tedy nalézt i v nabídce jiných e-shopu. Pokud totiž prodáváte něco, co nikde jinde na trhu neexistuje, znamená to, že nabízíte něco “nesrovnatelného” - a srovnávače cen pak pro vás logicky ztrácí smysl. V opačném případě ale určitě doporučujeme dát srovnávačům šanci.
Srovnávače na českém trhu
Českým srovnávačům vládne několik poskytovatelů jako třeba:- Heureka
- Zboží.cz
- Srovnáváme.cz
- HledejCeny
Pro spoustu e-shopů zaměřených na specifickou oblast se ale ještě více vyplatí konkrétnější srovnávače jako:
- Modio.cz (oblečení)
- Homago.cz (bydlení)
- Autohit (automobily)
- Rixo (pojištění)
- apod.
Výhody porovnávačů cen aneb proč je používat
Jedním slovem: konverze. Využití srovnávačů je tak rozšířené právě kvůli vysokému konverznímu poměru, který je vyšší než skoro u všech ostatních kanálů. Běžně se pohybuje mezi 5 a 10 %, ale vyšplhat se může i podstatně výš! Jak je to možné?
1. Cílíte na člověka, který hledá specifický produkt - neoslovujete chladné zákazníky, ale veškerá vaše interakce skrze porovnávací web je zaměřená na lidi, kteří si opravdu chtějí produkt pořídit. Jde už jen o to je přesvědčit, aby to bylo od vás.
2. Srovnávač poskytuje sociální schválení a důvěru - zákazníci se cítí bezpečněji, když nakupují přes porovnávač. Odstraňuje pochybnosti o legitimnosti obchodu a dodává mu na důvěryhodnosti.
3. Platíte za konverze - narozdíl třeba od GA nebo FB reklam je na srovnávačích trochu jiný “pricing” systém. Není založený na dosahu, ale přímo na počtu návštěvníků a konverzích. Nejenže tedy platíte za reálnou hodnotu, ale zároveň se dá očekávat, že srovnávače sami se pak budou pokoušet konverzí vygenerovat co nejvíce.
Jak fungují srovnávače cen? Co je to “xml feed”?
I když existuje velké množství porovnávacích webů, které se více či méně liší, princip, na kterém fungují, je vždy stejný. Aby se váš produkt na podobném webu mohl zobrazit, musíte poskytnout tzv. xml feed.
To je soubor .xml, který jde vygenerovat na téměř každém e-shopu a obsahuje všechny důležité informace, mezi které patří cena produktu, dostupnost a další. Z dat v xml feedu pak web vytvoří vaší specifickou nabídku a podle faktorů jako relevance, cena produktu a výše bidu vás pak bude srovnávat s konkurencí.
Jak na bidding na srovnávačích zboží
Bidding funguje jako živá aukce, kdy stanovujete cenu, kterou jste ochotni zaplatit za kliknutí na váš produkt - čím více zaplatíte, tím vyšší pozici budete mít v porovnání s konkurencí. Určuje se minimální cena (zpravidla nejnižší možností je cca 1 koruna) a maximální hodnota. Důležité je sledovat, jestli maximální bid je udržitelný a výdělečný. Bidding provádíte pro produkty v rámci kategorií, nebo cenových rozmezí, ale detaily se liší srovnávač od srovnávače. Stejně tak je někde možné bidovat na výsledky vyhledávání (Zboží.cz) a jinde jen na pořadí v detailu produktu (Heureka.cz).
Doporučujeme vyzkoušet různé přístupy k biddingu – vždy je potřeba objevit variantu, která funguje pro vás a pro srovnávač, který využíváte.
Bidding není všechno
I když vám dobrá bidovací strategie dá velký náskok, záleží i na jiných věcech: nastavte správně všechny informace, spárujte svou nabídkou se stávajícími kategoriemi na srovnávači a reagujte na recenze zákazníků. Vaše inzerce na srovnávačích bude naplno fungovat jenom, pokud bude celkově pečlivě zpracovaná!
- Neznáme číslo!? Jak zjistit, kdo mi volal?
- HUDBA ke stažení ZDARMA, stáhnout či poslouchat online!?
- JAK PŘEPNOUT KLÁVESNICI na českou / na anglickou?
- Audioknihy ke stažení zdarma! Kde je najít a jak to funguje?
- Aplikace KODI TV a vše, co o ní potřebujete vědět!?
- Jak najít ztracený telefon? Lokalizace mobilu
- Jak stáhnout video z Facebooku či Messengeru?
- Jak na nahrávání hovorů?
- Jak zjistit heslo na WiFi?
- Jak zjistit heslo na FB?
Adobe Flash Player 32.0
Přehrávač (flash) - prohlížeč Firefox + Netscape
207
Freeware
VLC Media Player 3.0.11
Multimediální přehrávač
162
Freeware
TeamViewer 15.17.7
Vzdálené ovládání PC a přístup
151
Freeware
Total Commander 10.0
Souborový manažer (správa souborů)
137
Shareware
Format Factory 5.6.5.0
Převod multimediálních souborů
115
Freeware
Microsoft Office 2016 CZ
Kancelářské programy (Office balík) - Word, Excel, PowerPoint, Outlook.
110
Trial
Daemon Tools Lite 10.13
Emulování virtuálních mechanik
98
Freeware
CCleaner 5.72
Vyčistit a zrychlit PC
97
Freeware
SketchUp 19.3.253
Tvorba 3D modelů - 3D návrh interiéru
75
Freeware
uTorrent 3.5.5
Torrent klient na stahování souborů
74
Freeware